torsdag 6 december 2012

November 2012



Detta är elfte bilden i serien Självporträtt på Cafe.
Platsen är Göteborgs Stadsmuseum Kafé och restaurang
Bilden är tagen med en Nikon Coolpix S3100 Bländare F/3,2 1/60 sek, ISO-200

==================================

Bilderna har människans mått. Jag fotar, som inne i en mental snöstorm,
färgar porträtten med snöblästrat allvar, skapar en förtätande och förvillande dimma av
energiskt brådska. Snubblar in på caféerna med deras caffelattetanter i 20 års åldern
och sitter omvälvdad av deras spotifymuzak (som ibland är väldigt bra, ett slags soundtrack till our lives).

Inne i denna Woody Allenfilm tar jag sen dessa bilder av mitt liv, under tidens förflyttning mot intigheten en berättelse om livet självt, dess komplexitet och skönhet, många gånger präglade av stillhet, oftast beroende på rent praktiska behov, det är svårt att sitta still och ta bilder av sig själv i rörelse. 
Det går ett stråk av övergivenhet genom motiven. Denna iscensatta bildberättelse om en tid, ett år. År 2012.

Jag stretar fram genom livets snöstorm, den existentiella och virtuella snön yr runt mig
och under en kort paus på ett kafé tar jag en bild . 

Nu är det bara en sån bild kvar !

säger

//per

eder konstnärlige fotograf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar